Längre svars- och handläggningstider under sommaren
Under sommaren är bemanningen av VA-kundtjänst, hyresförvaltning samt handläggning av parkeringstillstånd begränsad, vilket leder till längre svars- och handläggningstider.
%20App-illustration.webp)
VA-kundtjänst
Det går bra att använda våra e-tjänster samt skicka frågor till va@nvk.se, men handläggningstiden kommer att vara längre än normalt under sommaren.
För akuta ärenden såsom driftsstörningar och vattenläckor, vänligen kontakta vår felanmälan på 0223-445 50.
Parkeringstillstånd
Ingen telefontid mellan den 14 och 25 juli. Handläggningstiden är längre än normalt under sommaren.
Hyresförvaltning
Ingen telefontid under vecka 28 till och med vecka 31. Handläggningstiden kommer att vara längre än normalt under sommaren.
För akuta ärenden, kontakta vår felanmälan på 0223-445 50.